Finn Lectura uudisti brändinsä – kustannusohjelma selkeytyy ja ilme uudistuu
Artikkeli2.1.2019

Finn Lectura uudisti brändinsä – kustannusohjelma selkeytyy ja ilme uudistuu

Monipuolisista oppimateriaaleistaan tunnettu Finn Lectura keskittyy jatkossa julkaisemaan aikuis- ja ammatilliseen koulutukseen suunnattuja vieraiden kielten sekä suomi toisena kielenä -oppimateriaaleja.

Näin Finn Lecturan brändi vieraiden kielten ja S2-aikuisoppimateriaalien julkaisijana vahvistuu. ”Kustannusohjelmamme on entistä selkeämpi. Finn Lecturan ydinosaamista ovat aina olleet korkealuokkaiset kielten oppimateriaalit aikuisille. Haluamme nyt keskittyä palvelemaan juuri näitä materiaaleja käyttävien opettajien ja opiskelijoiden tarpeita”, kertoo markkinointipäällikkö Jenni Honkonen uudistuksen taustoista.

Uusi kustannusohjelma pitää sisällään myös Kustannus­osake­yhtiö Otavan aiemmin julkaisemat ammatti- ja aikuiskoulutukseen suunnatut vieraiden kielten ja S2-oppimateriaalit. ”Finn Lectura on ollut osa Kustannus­osakey­htiö Otavaa vuoden 2018 alusta lähtien. Olemme iloisia, että saamme Finn Lecturan brändin alle myös Otavan aikuisopetuksen materiaaleja. Näin valikoimamme on entistäkin monipuolisempi. Myös digimateriaalien valikoima tulee vahvistumaan uusilla tuotteilla”, Honkonen sanoo. ”Samassa yhteydessä Finn Lecturan aiemmin julkaisemat peruskoulun ja lukion kielten oppimateriaalit siirtyvät osaksi Otava Oppimisen palveluiden kustannusohjelmaa, jossa materiaaleja voidaan kehittää osana Otavan laajaa peruskoulun ja lukion oppimateriaali­valikoimaa.”

Osa brändiuudistusta on myös uusi ilme, joka käsittää sekä uuden värimaailman että uuden logon. ”Uusi logo tuo Finn Lecturan brändin ydintä entistä paremmin esiin. Kielten opiskelu on kommunikatiivista ja hauskaa. Opiskeltua kieltä halutaan ymmärtämisen lisäksi oppia myös käyttämään. Erityisesti aikuisopiskelijoiden keskuudessa kielen oppimisen tavoitteena on löytää rohkeus käyttää kieltä ja pystyä keskustelemaan vieraalla kielellä, ja tätä tavoitetta haluamme oppimateriaaleillamme tukea. Tunnuksen puhekuplat kuvaavat tätä ajatusmaailmaa”, kertoo Honkonen.

Uuden brändi-ilmeen on luonut graafinen suunnittelija Johanna Junkala. ”Ilmettä on kaikkiaan virkistetty ja selkeytetty. Pitäydyimme tunnuksellisessa sinisessä, mutta korvasimme sen raikkaammalla sävyllä. Päätteetön kirjaisinlaji Isidora tuo luettavuuteen selkeyttä. Isidoraa on käytetty myös lähtökohtana uudelle logolle, joka on entistä kompaktimpi ja mukautuu paremmin oppi­materiaalien uusiin ja muuttuviin tarpeisiin”, Junkala tiivistää.

Uusi ilme näkyy heti verkkosivuilla ja markkinoinnissa. Uusi oppi­materiaali­valikoima esitellään tammikuussa ilmestyvässä julkaisuluettelossa.

Uutinen16.1.2019

Julkaisuluettelo 2019 on ilmestynyt

Uutinen21.12.2018

Asiakaspalvelu suljettu 27.12.2018–1.1.2019

Uutinen18.12.2018

Finn Lecturan joulukuun uutiskirje